Maak kennis met de afdeling Verloning

Met name de betaling van de arbeidsmigranten, die veelal wekelijks plaatsvindt, is nogal een werk! Bij Agrarisch werk wordt dit door de afdeling verloning gedaan die bestaat uit Jan, Evi, Roland en Helmy. De urenregistratie verwerken die via de portal of op een andere manier binnenkomt, het controleren van deze gegevens, aanvullen met bijvoorbeeld vakantieuren e.d. en de tijdige betalingen verrichten behoren tot de weektaken. Maar natuurlijk ook de hieraan voorafgaande activiteiten zoals het samenstellen van diverse soorten arbeidsovereenkomsten (fasecontracten).

Afdelingsmanager Jan vertelt: “ik werk nu zo’n half jaar bij Agrarisch werk en heb daarvoor vergelijkbaar werk gedaan, maar het wezenlijke verschil zit ‘m in de flexibiliteit en het servicegericht werken wat bij Agrarisch Werk aan de basis ligt, we werken niet met een standaardproces”.

Ontzorgen is het toverwoord en daarom kunnen alle vragen gewoon aan de afdeling gesteld worden. De hoge mate van serviceverlening is niet alleen richting klanten een pluspunt, maar zorgt ook dat het werk spannend blijft. “Op maandag niet weten wat de week gaat brengen doordat er bij onze klanten veel speelt en we veel moeten regelen, houdt het interessant en saai is het dan ook nooit” vertelt Jan. Soms komen er nog gegevens in PDF binnen wat bewerkelijk en foutgevoeliger is, dan zou het prettiger zou zijn als dit bijvoorbeeld via de portal binnen kan komen want dat spaart tijd uit, die vervolgens ingezet kan worden om die servicegraad nóg verder te vergroten. Maar het gebruik van de portal is géén voorwaarde, ontzorgen van de klant blijft het hoofddoel

Daar liggen ook de doelstellingen voor de toekomst. Versoepelen, versimpelen en verbeteren zijn de kernwoorden die daarin gehanteerd worden de dienstbaarheid te vergroten. “Zowel de AVG als onze werkwijze hebben onder andere geresulteerd in het gebruiken van een App, die de arbeidsmigranten kunnen gebruiken om zo hun eigen gegevens in te zien. Een dergelijke korte communicatie zorgt dat wij nog meer aandacht kunnen schenken aan onze klanten. Het verder optimaliseren van de werkprocessen en het perfectioneren van de salaris- en tijdregistratieautomatisering heeft dan ook continu onze aandacht”. 

Voor vragen aan de afdeling stuur je een mail naar zonverloning@agrarischwerk.nl